A vonalkódazonosítási technológiák szakértője, az Antra ID Kft. intralogisztikai megoldásokat fejleszt és tesz elérhetővé az anyagmozgatási folyamatok optimalizálása érdekében az összes iparág számára. Emellett a cég átfogó rendszerintegrációkat is végez, és ügyfelei logisztikai problémáira a legmegfelelőbb technológiát választja ki a befektetésarányos, jellemzően egy évnél kevesebb megtérülési időt (ROI) is figyelembe véve. Az Antra ID ma már az adatgyűjtésre használt mobileszközökön túlmenően RFID azonosítást is lehetővé tesz, amelynek nagy szerepe van olyan alkalmazási területeken, ahol például egy kapun áthaladva szállít egy AGV vagy egy targonca rakatokat, és az ezekre vonatkozó adatokat pontszerűen szükséges gyűjteni, majd könyvelési feladatokra felhasználni. Az ANTRA ID testre szabható MDC (Mobile Data Collector) szoftvere interfészként működik egy logisztikai megoldás és egy vállalatirányítási rendszer között, vagy egy fizikai adatgyűjtés és egy leltárszoftver között.
– A 2006 óta folyamatosan fejlesztett MDC programrendszerünk segítségével egy magyarországi gyártócég számára dolgoztunk ki egy olyan egyedi rendszert, ahol már RFID technológiát is alkalmaztunk. Kiindulásként az volt a feladat, hogy a raktárból kihaladó járműveken szállított ládákat azonosítsuk, és ezeket az adatokat a vállalatirányítási rendszer felé továbbítsuk automatikus könyvelésre. A kocsik tetejére egy rádiójeleket kibocsátó tag-et helyeztünk el, a rendszerünk pedig 50 cm pontossággal képes ezeket lokalizálni épületen belül. Ezzel meg tudtuk határozni, hogy pontosan mely pozíción helyezkedik el az adott rakat. Éppen most dolgozunk egy olyan applikáción, ahol ez az 50 cm pontosság nem elegendő, mert 40 cm széles egy szállítókocsi, és egy AGV egyszerre három kocsit szállít. A 40 cm pontosság eléréséhez infravöröstechnológiát használunk, ezért kamerák kerültek felszerelésre az adott területen. A kocsik tetején elhelyezett tag-eken lévő infravörös jeladók segítségével 3-4 cm pontosságot tudunk elérni a térben, és meghatározni, hogy a 40 cm hosszú, 1-1,5 m széles kocsik mely tárolóterületen vannak letéve. Mivel az AGV-k egyszerre 3 kocsit szállítanak, és különböző variációk lehetnek a kocsik összetételében, amelyeket a raktári dolgozók adott területen elhelyeztek, ezért pontosan tudni kell a kocsik sorrendjét is, hiszen az AGV a kocsik tartalmának alapján tervezi meg az útvonalat. Egy termelő vállalatnál alapfeladat, hogy a megfelelő pozícióra, a FIFO sorrendet betartva szállítsa az automata rendszer az anyagokat, de ez csak akkor lehetséges, ha az AGV-k pontos információkat kapnak – mondta Pesti János, az Antra ID Kft. IT managere. Hozzátette: ha egy ügyfélnek termelési támogatásra van szüksége minőségbiztosítási elvárások miatt, akkor erre lehet customizálni az MDC szoftvert, vagy ha egyszerű, kisebb volumenű leltárokra van szükség, akkor ehhez is könnyen át lehet alakítani. Az Antra ID Kft. olyan megoldást is fejlesztett már, ahol az ember és robot közötti együttműködés került fókuszba.
– Ez egy érdekes applikáció, hiszen az anyagmozgató robot mindig tudja, hogy milyen útvonalon szállítja az adott termékekkel megrakott polcot vagy raklapot, ezért azon a területen, ahogy a robot dolgozik, elvileg nincs szükség a mi rendszerünkre, mert a gép tudja, hogy mi, hol van. Viszont, ha ezen a területen ember is dolgozik, aki például odavisz vagy elvesz az adott területről valamit, és kihagyja a szükséges könyvelési lépéseket, akkor ez megzavarja a robot által végzett, automata szállítási rendszert. Erre az Antra ID egy speciális helymeghatározórendszerrel támogatott megoldást dolgozott ki, amelynek az a célja, hogy ha manuálisan egy raklapot, szállítókocsit egy adott pontra szállítanak és ott lerakják, akkor ezt a rendszer automatikusan regisztrálja, és jelzi ennek a tételnek a szállítási igényét az automata szállítórendszer felé. A robot aztán ezt a rakatot vagy kocsit felveszi, valamint a célterületre vonatkozóan „feltérképezi”, hogy hol van szabad hely a betárolására. A folyamatot tehát ember indítja – csupán azzal, hogy a rakatot vagy kocsit a megfelelő helyre lerakja –, a másik oldalon pedig a robotvezérlő rendszernek az Antra ID szoftvere jelöli ki, hogy hol van üres tárhely. Itt tehát a gépi és ember által kontrollált folyamat ötvözéséről van szó – vázolt fel egy különleges alkalmazást Pesti János.