Podcast: Intralogisztika okosan és átlátható módon

Az intalogisztika, belső anyagmozgatás és leltárazás minden vállalat esetében kihívást jelenthet. Rengeteg költséget és energiát emészthet fel egy-egy rendszer felépítése, ha nem a megfelelő módon, a lehető legalaposabban tervezik meg az ökoszisztémát. Így számos hiba adódhat, amelyek miatt a vállalatok inkább a hagyományos módszereket preferálják, holott azzal szintén jelentős mennyiségű akadály jelentkezhet. Pedig ma már megtalálhatók a piacon azok a technológiák, amelyekkel hatékonyan kezelhetik a vállalatok az anyagmozgással kapcsolatos folyamataikat. A műveleteket lehet egyszerűbben, átláthatóbban és automatizáltan is végezni, a megoldásokról Pesti János, az Antra ID IT vezetője beszélt a NEWtechtalk műsorában.

Share this article

Az adásban a szakember kiemelte, hogy az RFD technológia egy gyűjtőfogalom, amely a rádiófrekvenciás azonosítást jelenti. Az eljárás több kategóriába sorolható. Az alacsony frekvenciás (LF) eljárást általában az állatok azonosítására, a magas frekvenciást (HF) leginkább a beléptetőkártyák esetében, míg az ultra magas frekvenciást (UHF) a logisztikai folyamatok követésére használják.

 

 

Az RFID nem csodaragasztó

„Az UHF technológia alkalmazási gyakorlatában közel tízéves tapasztalattal rendelkezünk” – hangsúlyozta Pesti János. „Amikor ládákat, járműveket követünk, akkor ez az eljárás teljes mértékben biztosítja a követelményeket, ugyanis úgy tudunk érzékelési pontokat létrehozni, hogy azok nem akadályozzák a logisztikai folyamatot. Ezáltal gyakorlatilag láthatatlanná tesszük az adatgyűjtést, amely térben és időben pontos információkkal szolgál.”

A szakember szerint az RFID technológiát nem lehet koncepció nélkül bevezetni. Sokszor követelményként jelennek meg olyan tényezők, amelyek megfelelő szervezéssel egyszerűbb technológiával rendelkező rendszer bevezetését is lehetővé teszik. Az RFID a meglévő ökoszisztémát kiegészítő lehetőség. Az Antra ID jellemzően a hibrid koncepciókat részesíti előnyben, amely megfelelő rugalmassággal bír, ezáltal könnyen fejleszthető, de emellett a megfelelő automatizáltsági szintet is biztosítja.

Célok az intralogisztikai folyamatok automatizálásában

Sokszor szóba kerül az is, hogy mennyire automatizálhatók az intralogisztikai folyamatok és hol van ennek a határa. A kérdésre a választ abban látja, hogy a vállalatoknak szükségük van közép- és hosszútávú stratégia kidolgozására, amelyben meghatározzák, hogy milyen irányba, milyen lépéseket kívánnak megtenni. A szakember hozzátette:

„Az sem baj, ha ez a cél egy jövőbemutató dolog, mert ekkor több fázisra bontjuk a folyamatot. Először megvalósítjuk az egyes, majd a kettes, aztán pedig a hármas fázisát. Viszont azt látom, hogy a cégeknek legtöbbször nincsenek naprakész, valós idejű, jó minőségű adataik, amelyek alapján egy ilyen hosszú- vagy középtávú stratégia felvázolható. Elsősorban olyan folyamatra érdemes kiterjeszteni az RFID technológiát, ami rentábilis, és látható a megtérülés. Ha egy automatizálási projekt elindul, akkor számos aspektusra oda kell figyelni.”

Szerinte ahhoz, hogy egy vállalat igazán fejlett szintre építse fel a folyamatait, elsősorban adatokra van szükség. Az információk alapján már öntanuló algoritmusok is működhetnek, amelyek képesek mintafelismerésre, és meglátják a különböző összefüggéseket, ezáltal előrejelzéseket készíthetnek, így megelőzve a hibázás lehetőségét. „A mesterséges intelligencia technológiájának bevezetésén jelenleg egyetemi csapatokkal dolgozunk együtt, akik az algoritmusok fejlesztését végzik, az Antra ID pedig az adatok gyűjtésében támogatja a tevékenységet.”

Hallgassátok meg Ti is a NEWtechtalk podcastot, ahol az előbb olvasottakról bővebben beszélgetetett Pesti Jánossal, az Antra ID Kft. IT vezetőjével Némethi Botond műsorvezető.

You might be interested...

Do you need help with intralogistics?

We are here to help you!